Papírové modely v programu Blender 3D
Také jste lepili modely z papíru? Nebo ještě lepíte? Nebo se ze záliby stalo dokonce povolání? Ve všech těchto případech by vás mohla zaujmout elektronická kniha o návrhu papírového modelu v programu Blender.
Autorem knihy Fundamentals of Paper Model Design je Angel David Guzmán. Kniha má 238 (!) stran a je k dispozici v angličtině, ve formátu PDF zdarma. Na jejím počátku věnuje autor mnoho místa přehledu různých vhodných modelovacích a grafických programů a už z tohoto důvodu je velmi zajímavá. Mapuje tak totiž podrobně současnou nabídku volných i placených programů pro modelování a grafiku. O některých z nich jste pravděpodobně dosud ještě ani neslyšeli. Po té se věnuje zásadám návrhu papírového modelu v počítači a využívá pro to 3D modelovací a animační program Blender, skripty v jazyce Python a grafický program Inkscape. Výhodou je to, že všechny tyto nástroje jsou k dispozici zdarma.
Postup rozložení jednoduchého papírového modelu v Blenderu do plochy pomocí skriptu Bpaperizer:
Přímý odkaz ke stažení
Obsahuje knihu v PDF, Bpaperizer skript a testovací modely
Stránka autora
Další možnosti pro tvorbu papírových modelů:
Pepakura Designer
Vytvoří podklad pro papírový model z importované polygonové sítě.
ModelTrainSoftware
Tvorba modelů staveb převážně pro železniční modely včetně vlastní knihovny textur.
Rubrika: Aktuality
Vydáno: 22.11.2010
Počítadlo: 14212 čtenářů